ASPERGES IN DE MEDIA

De voorbije jaren werd de start van het aspergeseizoen altijd kleurrijk ingezet. Er werd gekookt in het Hasseltse stadscentrum, een groep kinderen stak een handje toe bij een aspergeteler, er werden aspergeverkeersborden geplaatst ... Deze lanceringmomenten mochten altijd rekenen op de nodige media-aandacht.
Dit jaar willen we de eerste aspergesteek koppelen aan een kookwedstrijd. Onder de campagne ‘Pimp je asperge’, nodigen we de consument uit om vernieuwende aspergerecepten in te sturen. Asperges zijn immers een bron van grenzeloos kook- en eetplezier.

Zoek Labels 
Op de radio

Ook in ‘Tomas staat op’, het ochtendblok van Studio Brussel, stond de asperge al centraal. Samen met de Boerenbond deelde Studio Brussel zo’n honderd kilo Flandria-asperges uit. Luisteraars die passeerden langs de autowegrestaurants in Wetteren en Groot-Bijgaarden kregen een pakje cadeau. De enige vereiste was dat ze het aspergelied van Studio Brussel uit volle borst meezongen.

Het Stu Bru aspergelied (op de melodie van ‘Halleluia’)
Sommige doen het met knolselderij.
Anderen houden meer van een stengel prei.
Maar ik hou ’t meest van al van een asperge.
Lang en hard, hun kopje zacht.
De hele dag, maar ook bij nacht.
En bij het plassen valt het niet meer te verbergen.
(Refrein) Geef mij asperge … Oo asperge … ‘
k Eet graag asperge. Jawel, aspergeeee …